Content er Probably* vejen til succes. God Content er korte formuleringer med flere lag af forståelse og gerne humor. Content generelt er en lang beskrivelse, delt i de fire søjler Lang Content, Kort Content, Objektiv Content og Subjektiv Content. Ud af denne overordnede content, fortælling skal der opstå/konstrueres nogle Content punchlines. Der er her man skal stå stærkt, i det øjeblik nettet tilbyder. Øjeblikket/nuet hvor kunden vælger netop jeres virksomhed.
Disse master punchlines kan robotterne ganske enkelt ikke konstruerer. Da de kræver innovation, fantasi, historisk indsigt, menneskelig forståelse, humor, underfundighed samt præcision og mod.
Content – Probably*
Carlsbergs reklame “Probably the best beer in the world” er ganske enkelt en enestående Content Punchline. Der samtidigt er brandskabende.
En kort, præcis subjektiv fortælling der ikke sætter modtageren i en tilstand af at afsenderen er selvfed. En innovativ og underfundig punchline med et gran af humor.
Det kræver samtidigt mod at lancerer en så “selvfed” Content. Godt gået Carlsberg.
Der hvor det hele bliver taget til det ypperste niveau indenfor content, er der hvor reklamerne kun indeholder ordet “Probably”.
Et ord, Probably, indeholder de fire søjler i Content fortællingen.
Afhængig af hvem man er vil det have forskellige associationer til ordet.
Jeg tænker