Datadrevet Digital Markedsføring er baseret på hvad der skete i fortiden. Desuden er Datadrevet Digital Markedsføring baseret på handlingen og ikke intensionen bag handlingen.
Hvis man kan definerer intentionen bag handlingen, kundens klik i butikken eller kundens besøg på hjemmesiden, så har man stor mulighed for at få lavet en ny Content, redefineret Content eller dubleret Content, så den også rammer dem der ikke tidligere har været interesseret i ens produkt, men har set det. Altså man kan få en større klik rate og en større købs rate. Markedsføring i anden potens:-)
I snitfladen mellem Subjektiv Content, Objektiv Content, Short Content og Long Content er det muligt, via en vurdering af intentionen bag handlingen, at skabe den absolut bedste content i nuet.
Dette sammenlagt med at man laver Content In Real Time – CIRT – vil betyde at ens digitale Markedsføring hele tiden tilpasses, helt ned til minuttet hvis nødvendigt.
Faktisk kan det være udefrakommende begivenheder, vind, vejr, krig, Corona, pressemøder, pressemeddelelser, etc., der pludselig giver øget eller vigende omsætning i markedet. Men disse faktorer kan betyde, at man må justerer den korte Content samt den Subjektive Content og den Objektive Content. Her kan vi nogle gange snakke om minutter i reaktionstid hvis man vil være med på Peaks. Eller minutter i reaktionstid hvis man begrænse skaderne.
Datadrevet Digital Markedsføring eller CIRT
Vi arbejder helt ned til minuttet, men normalt justerer vi kampagner på timebasis hvis der er grøde i vandet eller ugler i mosen.
Vi sidder for eksempel klar til at justerer den korte Content hvis der annonceres en Pressekonference fra regeringen. Alle ved måske hvad konferencen handler om, mink, Corona etc. men her er det igen, at hvis der måske laves nogle samfundsmæssige ændringer, så det er intentionen med ændringerne der er interessant ikke ændringen i sig selv.
Datadrevet Digital Markedsføring fanger aldrig nuet, det tager ikke højde for samfundsmæssige ændringer i nuet og det kan ikke analyserer intentionen med den handling der er foretaget, det tager ikke højde for vind og vejr, sol og måne, fodboldlandskamps etc.
Hvis man antager at der er et vist omsætningspotentiale i et produkt, i en given periode, set på global, national eller lokal basis, så er det vigtigt at være på tilstede i nuet, eller ikke være der i nuet.
Købsmønstret er alt for udefinerbart for en maskine, altså for Datadrevet Digital Markedsføring. Content in Real Time – CIRT, er second to none. Vi reagerer på det vi ser i nuet. Se mere KLIK HER.
Se mere her.
https://depot-opbevaring.dk/
https://poolhus-udlejning.dk/
https://xn--loppebrn-deluxe-bub.dk/
https://oneline-art.dk/
https://bymunkskov.dk/
https://bkind.dk/
Google Hjælp KLIK HER
Noderne er ikke Musikken KLIK HER
Vores Historie KLIK HER‘
Lasse Skov KLIK HER
Christian Munk Skov KLIK HER
Datadrevet digital markedsføring er ikke blot en tilfældig brug af data; det handler ikke om at indsamle enorme mængder data uden et klart formål. I stedet fokuserer det på at indsamle relevante data og omdanne dem til meningsfuld indsigt, der kan bruges til at forbedre markedsføringsindsatserne.
Det er heller ikke en engangshandling. Det er en kontinuerlig proces, der kræver løbende indsamling, analyse og anvendelse af data. Virksomheder skal konstant overvåge, evaluere og tilpasse deres tilgang baseret på de seneste data og tendenser.
Datadrevet digital markedsføring er heller ikke en erstatning for kreativitet og intuition. Mens data spiller en afgørende rolle, skal de kombineres med kreativitet og branchekendskab for at skabe effektive og engagerende markedsføringskampagner.
Det er heller ikke en garanti for succes i sig selv. Selvom data kan give værdifuld indsigt, kræver det stadig effektiv planlægning, eksekvering og måling af resultater for at opnå succesfulde resultater.
Det er også vigtigt at bemærke, at datadrevet digital markedsføring ikke er uden udfordringer. Det kan være komplekst at håndtere store mængder data, og der er også bekymringer omkring privatliv og datasikkerhed, der skal adresseres. Derfor kræver det en omhyggelig tilgang og passende styring af data for at opnå de ønskede resultater og samtidig opretholde tillid hos forbrugerne.
Endeligt er de folk der har en databaseret tilgang til den Markedsføring, ofte folk der mangler intuition, innovation og manglende forståelse for:
Krydsfeltet mellem
Menneske – Søgemaskine – Menneske.
Snitfladen mellem
Subjektiv og Objektiv Content
Vægtningen af:
Kort og Lang Content
Det bliver, data for dataenes skyld.
Det bliver, vi har flere data end de andre.
Men… Data er mere end analyse.
Data kan bruges til at hjælpe intuitionen, refleksionen og innovationen.
Data er en underkategori.
Den sunde fornuft er Hovedkategorien.